2007. október 29., hétfő

Csak egyszerűen - Krumplitál fűszeres tejszínnel

Én ma nem is akartam itthon lenni. De hazajöttem megnézni a félbemaradt lakáshirdetéseket, és aztán ittragadtam, mert jó volt.
Aztán még az is sok félelmem tárgya, hogy mennyi pénz kell nekem az élethez külön. Ennek egyik nagy kérdése, hogy mennyit költök kajára. (Egyszemélyes háztartások beszámolója welcome.)
Úgyhogy költséghatékony, gyorsan (fáradtan) is elkészíthető ételre vágytam.
Előrebocsájtom, hogy még sül, de úgy sejtem, jó lesz. :)

Krumpli kis kockákra (egyszemélyes adag, 3-4 db). Ezt a wokban megpirítottam olaj nélkül. Ragadni fog, de nem baj, a lényeg, hogy piruljon. Itt kapott egy kis sót, de szerintem nem muszáj itt használni.
A rázogatások között fogtam kb. 1,5 deci főzőtejszínt, aztán úgy érzés szerint tettem bele szárított fűszereket (az úgyis lesz otthon, a frissre meg készülni kell. Mármint azokat kivéve, amelyek cserépben figyelnek a lakás különböző pontjain.)
Majorannából a legtöbb, aztán csubrica (nagy vissza-/újrarátalálás volt), végül tárkony, porgyömbér és só. A kissé megpirult krumplit kiborítottam egy sütőtálkába, kapott sós mandulát (másra úgyse használnám, én nem szeretem), tökmagot, rálocsoltam a tejszínt (elégedetten konstatáltam, hogy pont olyan majdnem beterítős szintig ér). A wokban pici tökmagolaj-napraforgó keverékén 2 gerezd fokhagymát megpirítottam (rádobod és kész is, azonnal ki kell önteni, különben megég), majd rászedtem a tejszínben ázó krumplira. (Spec. az olaj az egyetlen, amitől kicsit tartok, lévén az összegyűlik a tejszín tetején és kevéssé esztétikus.)
Mint az ilyen krumplis dolgok, marha sokáig sül. Az illata mámorító.
Mandulás olívabogyeszt tervezek mellé.

2 megjegyzés:

bodr írta...

Tök durva, hogy te miket főzöl. Úgy értem, most direkt precízen követtem az instrukciókat, hogy HÁTHA én is, mert a krumpli és a tejszín jó cucc, de neeem, nekem már ez is túl sok törődést igényel. Ilyenkor úgy érzem, távol áll tőlem a háziasszonykodás, máskor meg, ha mégis kimerészkedem a konyhába a gép mellől, és sikerül valami, akkor nagy a pofám, hogy nem is olyan nagy dolog a főzés, csak bele kell hajigálni a hozzávalókat egy bödönbe, és magától elkészül. Na, szóval így a komment végére arra jutottam, hogy az efféle leírások meg receptek csak elijesztik a kezdőket, mert a sanszosan egyszerűen elkészíthető kajákat is túl körülményesen írják le. Erről mi a véleményed? Vagyis véleményünk? :)

lúj írta...

Hmm. Én egyrészt nem főzök még jól, másrészt nem megszokott kajákat készítek. Mármint ilyeneket nem ettem soha, nincs belső mintám, amit követhetnék, inkább csak kísérletezem.
Épp ezért nem tudok kipróbált, lemért, fullos receptet adni, inkább csak iránymutatást.
Úgyhogy szerintem a kezdetekhez máshonnan kell recepteket keresgélni. aztán jöhetnek a saját kísérletek ugye. :)
Viszont majd elgondolkodom, hogyan tehetem követhetőbbé a leírást, hátha képes vagyok rá.