2008. április 9., szerda

Csicseriborsós zöldségleves

A munkába hordott kaják egyértelmű hátránya, hogy ilyenformán (mondhatni idő-, de legfőképp helyszűkén) háttérbe szorulnak a levesek. Milyen jó, hogy vannak hétvégék is... (speciel akkor is dolgoztam, ellenben sok hely akadt a táskámban. :))

Tehát előző este beáztattam a csicseriborsót, nem sokat, szerintem max 10 dkg lehetett.
Másnap föltettem sima vízben főni, közben megpucoltam 1 fehérrépát, 2 sárgarépát, egy negyed fej zellert, negyed karalábét, megmostam 2 (angol) zellerszárat, fél póréhagymát (konkrétabban a gyári dobozban 4 darab volt, de mindegyik fehér, na, abból az egyiket), 5-7 shiitake gombát. A csicserit leszűrtem, a többit feldaraboltam szimpatikus formákra.

Olajat a fazékba, melegít. Rá a fehérrépa, a zeller, a zellerszár, a csicseriborsó, a póréhagyma, a shiitake. Én bizony a leveseket ételízesítővel szoktam fűszerezni, ne vessenek meg ezért a kifinomult ínyek. Tehát a zöldek nagy része a delikáttal olajon párolódik, amikor ezzel végzett, azaz félig megpuhult, akor kapott nagyon kevés lisztet, ezzel még átforgattam-pirítottam, felengedtem vízzel, beletettem a sárgarépát (itt mintha lenne egy lyuk az emlékezetemben, mert mintha nem csak a répa lett volna késleltve. legkésőbb a következő alkalommal rájövök, bocsánat). Felforralás után csendes tűzön főztem addig, amíg a répa is megfelelő állagú nem lett, a végén még kapott friss (saját! :)) petrezselymet és petrezselyemkockát is.
Képződött hab (talán a csicseri miatt?), azt leszedtem menet közben.

A répás ügyeskedés oka, hogy rettentően utálom a puhára főtt répát, ha valakinek úgy jön be, egész nyugodtan tegye bele az elején, a leves csak finomabb lesz tőle.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az enyémnek meg az íze nem lett igazi, konkrétan túl édes lett. További kísérletek várhatóak.

A leves maga igazi ízkavalkád, a póréhagymát (de ne sokat!) mindenképp javaslom. Az elfőtt részek testesítik a levest, az íze meg nagyon illik a többihez. A csicseriborsó kvázi levesbetétként szolgált, nem is rosszul.

Még mindig van egy fél doboz shiitake-m, van valakinek felhasználási ötlete?

Nincsenek megjegyzések: