2008. március 9., vasárnap

Majdnem - így lett céklás szósz

"- Hihetetlen, hogy emlékszel!
- Emlékszem rád. Azt gondoltam, te biztos nem vagy unalmas."
(Harold és Cathrine. Bizonyítás.)

Ma majdnem megfőztem egy komplett kaját anélkül, hogy wokot használtam volna. Ehelyett elfüstöltem az egészet, remélem, az edény használható lesz: a wok után második leggyakrabban használt lábosomban főtt (szénné) a furmányos barnarizs zellerszárral, hagymával és karfiollal.
Úgyhogy most gyorsan elő wokot. :)
Meg a tésztafőzőt. Víz föltesz, megmaradt fél gumó cékla kicsire feldarabbol, belezutty. Mire felforrt, félig meg is puhult, akkor kihalásztam, a helyére ment a só és a teljes kiőrlésű pennette. Igen, a piros vízbe. Az amúgy megbarnult, viccess lehet céklát befőzni, egyszer kipróbálom.
A wokban fél fej lilahagyma megpárol.
A rizsprojektből maradt előpárolt karfiol és zellerszár (amúgy ez volt a főzés gerjesztője, egész délután lengett az illata az orromba - na, ez most a füsttel mondjuk tutira megoldódott), ezt is zutty, meg a cékla, meg csíkokra vágott kelkáposzta, egy levél. Ja, meg datolya, asszem 4 db.
Ezt nemwokosan összepároltam, tehát fedő alatt, elején borral, később céklás vízzel locsolgatva. Aztán tejszín, szerecsendió, őrölt kömény, fahéj, só. Pennette bele, holnap esz.

Most meg konzervek. Poszt-esemény.

Nincsenek megjegyzések: