2008. március 28., péntek

Laptop-tender

Na, most aztán tényleg elegem van. Versenyt hirdetek!
Aki megtalálja azt a laptopot, amelyet érdemesnek tartok a megvételre, annak sütök egy nagggyon finom tortát. Ötlet van, de kívánni is lehet.

Alapgépet keresek, max. 150-ért. Későbbi otthonomban valószínűleg az lesz állandó gép, és nem biztos, hogy lesz külön TV-m, ezért ne legyen kicsi. Mostanában még fogom hurcolni (szakdoga), amúgy nem ez lesz a legjellemzőbb.
Szövegszerkeszteni szeretnék, netezni (azt viszont gyakorlatilag bárhol), filmet nézni. Legyen TV-kimenete (hogyha mégis lesz hozzá készülék), infrája, mindeféle nethezkapcsolódási lehetősége. Legyen benne borrrzalmasan sok RAM, mert eddig mindig ez lett a végső probléma.
UPDATE1: Legyen benne infra a Polarhoz.
A monitornak nem kell fényesnek illetve szélesvásznúnak lennie, ugyanis nem azokhoz vagyok szokva. Ha mégis olyan, akkor átszokom.
A specifikáció változtatásának jogát a tender lezárásáig fenntartom.

Gyakorlatilag bármit megtennék azért, hogy ne nekem kelljen vadászni. Azért is, hogy valaki a kezembe adja a kész szakdogámat. (Van még ötletem, miért mire lennék még hajlandó... ;-))
Az első feladatot legérzem egyszerűbbnek, abban segítetek? :)
Terjesszétek, a tender teljesen nyílt!

Köszönöm előre is.

38 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Ez nagyon aranyos!
Arra figyelj, hogy a mostani gépekre már Vistát nyomják, mert az XP-hez nincsenek hozzá driver-ek. A Vista viszont minimum(!) 2 gb Ram-ot kér, és 128 mb-os NEM alaplapi videókártya legyen benne.
Ezek sajnos 200 körül kezdődnek. Nehézségek árán találhatsz olyat, aire XP-t tesznek. Vagy vegyél MAC-et, az is 200 körül van.
Sok sikert!

Fűszeres Eszter írta...

Ja, szerintem érdemes Acert nézned, ha PC-ben gondolkodsz. De ha tudsz, gyűjts még össze ötvenezret, hosszútávon megéri.

lúj írta...

Szia Eszter!

Köszönöm a tippet, remélem a többiek is hozzászólnak majd. A MAC-nak nincsenek kompatibilitási problémái?

A számomra legszimpatikusabb az lenne, ha nem lenne rajta semmilyen oprendszer. Vista meg végképp ne.

bodr írta...

Én a Mac-et nem javasolnám, akkor már inkább a sajátomat, aminek azóta biztosan lement az ára, hogy én megvásároltam. Majd körbenézek, és kereslek ez ügyben is e-mailben.

lúj írta...

köszi ezt is!
aki inkább mailben, annak lujkalap kukk gmail pukk com.

Fűszeres Eszter írta...

Azért valamilyen OP rendszernek csak kell lennie rajta :)
MAC-hez adnak mindenféle programot. Ha hajlandó vagy újat tanulni, akkor az említett alapok mindenképp jól megoldhatók. A MAC persze egyáltalán nem kompatibilis a PC-vel és nekem sem MAC-em van, mert hát tényleg sokkal kevesebb program van hozzá.
Ha OP rendszer nélküli gépet veszel és XP-t akarsz telepíteni rá, előbb mindenképp nézd meg, hogy vannak-e hozzá driverek.
Én is most vettem laptopot decemberben és szerencsémre valahol dél-amerikában még XP-vel árulták, mert a hivatalos oldalon már nem volt hozzá XP támogatás.
bodr: Titkos tipped van? Lehet, más is tanulna belőle. :)

lúj írta...

Jézusom, kötelező tartozék lenne az oprendszer? csak lehet olyat szerezni, amihez nem árukapcsolnak szoftvert... Az oprendszer mmajd itthon megy föl rá, vagy win, vagy linux, ha úgy ítélem meg, hogy van időm újat tanulni. :)
A drivereknek utána fogok járni, ha lesz konrét ajánlat.

Szerintem az ajánlott gépeket ki fogom linkelni majd, egyikről sem fogtok lemaradni. Az ajánló neve lehet titkos, jeligés, bármilyen. :o) Sőt, a fair play jegyében ez lesz mindenképp, a blogba csak jeligével kerülnek ki. :D

Fűszeres Eszter írta...

Nem kötelező, természetesen árulnak op rendszer nélkül is, de otthon kell majd rá valami. Én se olyat vettem, amin a boltban már futott valami. Hülye lennék :)
Csak arról beszéltem, hogy az újakra otthon se nagyon tudsz akármit feltenni a driverek miatt.
Linux: fiatalság, bátorság, ügyesség :D

Zsu írta...

Hello, beszállok én is:)
Én egy Toshiba Satellite L30-10x tulajdonosa vagyok(ősszel 120k volt), igaz Vista van rajta, de tökéletesen elfut az 1 GB RAMon. Még úgy is, hogy megy egy erőforrászabáló Java progi, egy adatbázismenedzser és egy Java fejelsztőkörnyezet is. Ja és emellet a Word :) mert szintén szakdoga írás állapota forog fenn.
Egyébként én sem vagyok egy Windows fan, de a Linuxhoz bevallom kicsit lusta vagyok, leginkábbis átszokni rá.
Egyébként én oprendszerrel vettem a gépet (ha már nekiálltam, legyen legális... ;)), viszont a boltban még nem futott rajta az tuti, mert első indításkor települt :)

Fűszeres Eszter írta...

Monjuk én a munkám miatt sokat használom a Photoshopot, de az 1 giga ram annyira kevés volt, hogy le is kellett szedni a Vistát. Valóban elfutott rajta, de sokkal-sokkal gyorsabb az xp. Aztán utána olvastam a neten, és valóban mindenhol 2 gigát ajánlanak hozzá.

Névtelen írta...

Bocsánat Zsu. Megnéztem a géped specifikációját, ezen szerintem inkább csak "elfut" a Vista. Ráadásul az 1GB RAM-ból még lejön a videókártya 200 MB-ja.
De ez mindig nagyon szubjektív.
Hogy legyen egy kicsit(!) objektívebb: Nézd meg a Vista élményindex-et a laptopodon, szerintem max. 2. A jobb laptopok 3,5-től kezdődnek, és tapasztalatom szerint igazán jól 4,0-tól működnek.
lúj: Olyan laptopot nem lehet kapni, amelyiken nincs op. rendszer. Minimum Linux van rajta. Persze az legalább ingyenes.
Rendszergazda

bodr írta...

Re: Névtelen -->
Nem igaz, hogy nem lehet. Én OS nélkül vettem az enyimet, bi-bí. :P

lúj írta...

Annyira édesek vagytok, hogy ezzel vártok így reggelre! Semmiféleképpen nem szeretnék Vistát használni, de szeretnék sok RAM-ot. Eszter, a Photoshop-használat az oldaladon is meglátszik, mindig jó látvány olvasni. ;-)
Ha lehet, kérek gépajánlatokat, menjünk el akár 200 környékéig is, ha nagyon szükséges.
Maga a vásárlás amúgy ismerősön keresztül történik (remélhetőleg), ez talán hozza majd magával, hogy lesz oprendszer nélküli opció.

Névtelen írta...

De biztos nem hivatalos forgalomból , vagy névtelen laptopot. De ez egyébként teljesen lényegtelen.

Rendszergazda

lúj írta...

Igazából először szeretnék találni gépeket, amelyek esélyesek, és utána megérdeklődöm, hogy hol milyen feltételekkel jutok hozzájuk. Épp ezért az oprendszert pillanatnyilag másodlagosnak tekintem, keresem magát az idális vasat. :)

Névtelen írta...

Acer 5710G. Ha van ismerősőd, akkor gondolom nagyker áron hozzájuthatsz. Kevés helyen kapható már, de az utódja az 5720G már csak Vistával fut.
Rendszergazda

bodr írta...

Re: Névtelen -->
Egy Lenovo 3000 N, Notebook.hu üzletben vettem tabula rasa, és kérésre beletettek még egy giga RAM-ot. Kedveltem a srácot. :)

Névtelen írta...

bodr: Oké, akkor hazudtam. :))) Kedvenc apósom szokta mindig ezt mondani.
De nem jellemző, maradjunk annyiban...
Rendszergazda

bodr írta...

Re: Névtelen -->
Igazad van abban, hogy nem jellemző, igazából mázlim volt vele, mert éppen annyi pénzem volt, hogy egy Windows helyett tettük bele a plusz memóriát. Alig volt jó biznisz. ;)

Névtelen írta...

Azért vannak gyártók, akik támogatják még az XP-t. Például HP, vagy IBM (Lenovo) laptopot nyugodtan lehet vásárolni, lesz hozzá XP-s driver. Az Acer, Fujitsu-Siemens gépeknél ez valóban probléma.

Névtelen írta...

Azért vannak gyártók, akik támogatják még az XP-t. Például HP, vagy IBM (Lenovo) laptopot nyugodtan lehet vásárolni, lesz hozzá XP-s driver. Az Acer, Fujitsu-Siemens gépeknél ez valóban probléma.

Névtelen írta...

Ebben az árkategóriában, ezzel a specifikációval (és persze figyelembe véve, hogy noname gépre kár kidobni a pénzt):

- Acer ASP 5720 Z (LX.ALA0C.009), buttó 140 a Linux-os verzió
- Acer ASP 5715 Z (LX.ALB0C.006), bruttó 150 körül
- ASUS F5N-AP175, ha az Asus szimpatikusabb, ez is 150 körül van
- DELL Inspiron 6400 (94715), szintén 150-152 boltban, Linux-szal.

Persze a három közül a legnagyobb, legnevesebb gyártó nyilván a Dell, nem utolsó szempont az sem, hogy van budapesti szervíz, ellentétben az Acer-rel.
Az oprendszer miatt meg ne aggódj, bármilyen gépre bármilyen oprendszert lehet tenni.

bix írta...

Asus F5R-AP366 Intel T2250-1,73GHz notebook
# 2GB RAM, 200GB HDD
# 15.4" wide kijelző
# kártyaolvasó, webkamera
http://www.edigital.hu/product.php?productid=36091&cat=1136&page=1#
Jah és op.rendszer nélkül adják. :) És jó az a 2 év garancia.
Nekem is Asus van, eddig nincs vele különösebb bajom, igaz nekem egy másik típus van, az enyémnek csak annyi a baja, hogy sima 64bites processzor egy maggal és nem két magos. Sajnos...

bix írta...

Viszont most nézem, hogy nincs rajta TV kimenet (legalábbis nem írja) De legalább saját videó memóriája van és a 2GB az tényleg annyi :D
Bocs a dupláért, de csak most jutott eszembe :P

lúj írta...

Sziasztok!

A szitu az, hogy a munkahelyen nincsen blogger/blogspot, itthon meg net nem volt egész este. Most éjszaka van, mindjárt visszazuhanok az ágyba.
Ha minden nagyszerűen alakul, akkor hajnalban fölkelek, és a hajmosást követően lesz idő és net megnézegetni az eddigi ajánlat, melyeket így ismeretlenül is köszönök.
folyt. köv.

Bix, köszönöm a banneres közreműködést itt is!

Gergő írta...

a rajta lévő linuxok felejtősek. leradírozni, ubuntu rá oszt kész. sajna egzotikusabb hardverekkel nehézségei vannak, de ha egyszer belövi valaki akkor megy szépen... az ubuntum szépen fut 512 mega RAM-mal béna videókártyával, de a jövőre gondolva 1Gb kéne azért.

bodr írta...

Ja, még annyit akartam napok óta hozzáfűzni érdekességképpen, hogy anno én is hónapokon át böngésztem a netet, hogy megtaláljam _a tökéletes_ gépet. Nekem is voltak kritériumaim. Pár típust fel is jegyeztem magamnak, aztán amikor már megvolt rá a lóvé, gondoltam, szétnézek irl is, hiszen kell azt élőben látni és taperolni, monitort és súlyt ellenőrizni, ilyesmik. Végül úgy hozta az élet, hogy amikor megpillantottam Lenót, azt mondtam rá, ő egy varacskos disznó, mert akkor még a nőies Fujitsukra voltam rákattanva. Aztán, mire harmadszor mentem el mellette, elkezdett erősödni a szimpátiám, és azzal csökkentettem a kognitív disszonanciámat, hogy úgysem illik egy nőies laptop az én egyéniségemhez. Végül még aznap megvettem, és azóta szinte "lenézem" a Fujitsukat, miközben úgy gondolom, Lenó nekem _a tökéletes gép_. Ennyit az online előkészületekről. ;)

Névtelen írta...

NEM LEHET MINDEN GÉPRE BÁRMIT FELTENNI!!! Ez a szakmám és már nálam is volt olyan Fujitsu-Siemens gép amire NEM LEHET XP-t tenni. Ezt csinálom napi 8 órában...
Ha nem akarsz kitolni magaddal, először nézd meg a gyártó honlapján, hogy támogatja-e az XP-t az adott modell.

bix írta...

névtelen:
Részben igazad van, legjobb tudomásom szerint xp-t minden gépre fel lehet tenni, de csakis a Home editiont! A Professional edition tényleg nem megy fel bizonyos laptopokra (én konkrétan a Fujitsu-Siemens Amilo laptopokról hallottam), pontosabb szériát most nem tudok mondani én decemberben vettem gépet, akkor szembesültem a problémával, azóta pedig sok idő eltelt... :)

Névtelen írta...

Anyám, de furin néz ez ki explorerben.

1. Csiholtam net, remélem, egy darabig megmarad.
2. Bix, köszönöm a sztenderd változatot.
3. Készítek egy táblázat az eddigi versenyzőkről mert különben nehezen látom át a kíbálat. Pici türelmet, addig nyugodtan lehet véleményezni az eddigieket, saját kútfőből nemigen menne ugye.
4. Bertamacsek kitartóan lopózik az ölembe, nagyon furmányos módszerei vannak. Nem könnyíti meg a munkát. :)

Névtelen írta...

Oprendszerek harca: igen, én is hallottam, hogy a Fujitsu-Siemens kivétel. Ettől függetlenül igaz, hogy bármire bármit fel lehet tenni, legfeljebb nem fog rendesen működni. :-) Viccet félretéve, nem teljesen tiszta a helyzet, nekem a gyári Vistás laptomom xp prof-fal sokkal jobban műkszik, az egyik asztali gépem xp64 kompatibilis, mégis vannak driver problémái a 64 bites xp-vel (a 4G ramot viszont csak így látja), a másik asztali gépemen meg tökéletesen megy egymás mellett az xp prof és a Linux.

De hogy valami használhatót is mondjak, mert valóban nem könnyű laptopot választani: érdemes jól megfontolni a dolgot, ha már ennyi pénzt adsz ki. Érdemes Core 2 processzoros gépet választani. Ha xp-t fogsz használni, elég lehet 1G ram is, legfeljebb legyen bővíthető 2-ig, vagy eleve legyen 2. Szóba jövő márkák (támogatottság, "összerakottság", ár-érték arány miatt): HP, Asus, Acer, Dell, Lenovo. Első három, ha a design fontosabb, utóbbi kettő, ha a minőség. Nézd meg a garanciát is, ez mehet 1-től 3 évig, nem mindegy. Érdekes a szervíz is, Acer-nek pl. nincs Mo.-n. Érdemes ellenőrizni a kompatibilitást xp-vel a gyártó honlapján, és végignézni a teszteket a http://www.notebookcheck.net/ oldalon, ez erősen befolyásolhat. Ha pedig idáig eljutottál, keress egy bolt, ahol meg tudod nézni, kézbe tudod fogni, úgyis ez fog dönteni a jelöltek között.
Az árból pedig ne felejts ki egy normálisabb bluetooth vagy rádiós egeret (érdemes) és egy táskát (laptop táska helyett inkább Bagaboo vagy laptop tok - sima hátizsák kombó. Nem jó, ha az ember olyan táskával mászkál/teszi le, amiről egy pillantással felmérhető, laptop van benne)

A legfontosabb persze a szín! Nincs is jobb, mint doromboló macskával az ölben gépezni, de fekete macskához érdemes fekete gépet venni a szőrök miatt! :-)

bodr írta...

Ó, milyen igaz, egérke... Nekem Logitech VX Revolution van, ami hiába drága, szerintem megéri az árát, mert durván meggyorsítja az összes gépes tevékenységet: http://tinyurl.com/25mlfu

Névtelen írta...

nna, összesítettem az eddigieket, elég foghíjas az adatsor, megyek még infóvadászni.
Coming soon.

Addig is: az egeret nem érek rá a laptop után kiválasztani?

bodr írta...

Deee, ráérsz, ráérsz, csak csináld! ;)

Névtelen írta...

ASUS A8E 4P116
ASUS F3L APxxx
ASUS Z53E APxxx
Acer TM 3273
Acer TM 5720
DELL Inspiron 6400
DELL Inspiron 1520
Lenovo ThinkPad R61
Lenovo 3000 N200

Névtelen írta...

Szerintem,
XP-hez:
- Core Duo / Core 2 Duo
- Videókártya majdnem mindegy (ha nem játékra kell)
- RAM: 1 GB (- 2 GB)
Vista-hoz:
- Core 2 Duo / Core Duo
- Videókártya: min 128 MB nem osztott memóriás, nem alaplapi.
- RAM: min. 2 GB

Nem attól függ az XP kompatibilitás, hogy Home vagy Professional. Egyszerűen vannak olyan hardver elemek, amihez egyes gyártók nem csinálnak már XP drivert, pl. az infra/bluetooth nem fog menni rajta, stb.

lúj írta...

Folytatás itt: http://telipocak.blogspot.com/2008/04/laptor.html

dance írta...

szia 140000ft ért adok egy acer 4620z 1,6duál proci 256 vga 160 vinyo 2g ram 1,3 cam jo aku 3 orás hivatalos vista